Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Fatih, Kanuni ve Yavuz Sondaj Gemileri’ne yeni bir sondaj gemisinin daha ekleneceğinin müjdesini verdi. Bakan Dönmez, “Hedefimiz 2023 yılının ilk çeyreğinde Karadeniz gazını vatandaşımızla buluşturmak” dedi.
Onur Altındağ – Yasin Erdem
ZONGULDAK-Filyos Limanı’nda bakım ve onarım çalışmaları devam eden Yavuz Sondaj Gemisi’nden Karadeniz’deki faaliyetlerine devam eden Fatih ve Kanuni Sondaj Gemileri’nin yanı sıra Batman’daki sondaj çalışmalarına canlı bağlantı yapan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez yeni müjdelerin haberini verdi. Bakan Dönmez, 2022 yılında dördüncü sondaj gemisinin daha filoya dahil edileceğini açıklayan Bakan Fatih Dönmez, “Önümüzdeki yılını Mayıs ve Haziran ayı gibi bir gemiyi daha filomuza katacağız. Bu üç gemiye bir kardeş daha gelecek inşallah” dedi.
“2020’de büyük bir keşfe imza atıldı”
Bakan Dönmez, 2020 yılında açıklanan 405 milyar metreküplük doğalgaz keşfiyle büyük bir keşfe imza atıldığını hatırlatarak, “İnşallah önümüzdeki yıl daha başarılı daha bereketli bir yıl olur hepimiz için. Geçtiğimiz yıl da 2020 yılını kastediyorum. Büyük bir keşfe imza atılmıştı. Ağustos ayında açıklamıştık. 405 milyar metreküplük Fatih Sondaj Gemisi’nin keşfi. Bu yıl da Amasra-1 kuyusunda 135 milyar metreküplük keşif olmuştu. Akabinde Kanuni Sondaj Gemimiz kuyu akış testlerine başlamıştı. Türkali-2’yi bitirdiler başarılı bir şekilde. Şu anda Türkali-1’in yakma testleri devam ediyor. Sahada arkadaşlarımı görüyorum” diye konuştu.
Yavuz Sondaj Gemisi Karadeniz’deki ilk seferine çıkacak
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Filyos Limanı’nda bakım ve hazırlık çalışmalarını sürdüren Yavuz Sondaj Gemisi’nin 2022 yılının Şubat ayı ortalarında Karadeniz’deki ilk seferine çıkacağını açıkladı. Bakan Dönmez, Fatih, Kanuni ve Yavuz Sondaj Gemileri’ne 2022 Mayıs ayında yeni bir sondaj gemisinin daha dahil edileceğinin müjdesini verdi. Dönmez, “Gördüğünüz gibi gayet alevli bir gece. Yılbaşının anlamına bir yerde uygun. Neredeyse Karadeniz gazı ‘artık beni serbest bırakın’ dercesine yanıyor. Allah’a hamdediyoruz. Sizlere de teşekkür ediyoruz. Bu gün belki de ailelerinizden uzaktasınız. Filyos’ta Yavuz Sondaj Gemisi’nde onlar da çok yakın bir gelecekte önümüzdeki yılın Şubat ortalarında Karadeniz’deki ilk seferine çıkmış olacak. Gerekli hazırlıklar yapılıyor. Karadeniz’de üç sondaj gemimiz faaliyetlerine devam edecek. Fatih Sondaj Gemisi ağırlıklı olarak sondajları yaparken Kanuni Sondaj Gemimiz de açılan kuyularda test işlemlerine, tamamlama işlemlerine devam edecekler. Yavuz Sondaj Gemisi de yine iş planına uygun olarak test ve yeri geldiğinde sondaj yapma imkanı var. Bu gemilerin her türlü imkanı ve donanımızı söz konusu. Önümüzdeki yılını Mayıs ve Haziran ayı gibi bir gemiyi daha filomuza katacağız. Bu üç gemiye bir kardeş daha gelecek inşallah” diye konuştu.

