Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Özhaseki’den depremzedelere yeni destek paket açıklaması

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, depremzedelere yeni

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, depremzedelere yeni destek paketini açıkladı. Özhaseki, Yerinde Dönüşüm Projesi çerçevesinde kendi yapısını yerinde inşa edecek afetzedelere konutlar için 500 bin lira, iş yerleri için 250 bin lira hibe verileceğini belirtti.

Yunus Emre Aytekin – Gazi Taş – Mert Cerrahoğlu
ANKARA-
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki, 6 Şubat’ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen 11 ilin hızlı bir şekilde kalkınması ve afetzedelerin yeniden ev ve iş yerlerine kavuşması hedefiyle başlatılan “Yerinde Dönüşüm Modeli” tanıtım toplantısında açıklamalarda bulundu. Bakan Özhaseki, kendi ev ve iş yerlerini yapmak isteyen afetzedelere hibe ve kredi desteği vereceklerini açıkladı. Bakan Özhaseki, 6 Şubat depreminin bin yıllık Anadolu medeniyeti tarihinde yaşanan en büyük felaketlerden biri olduğunu belirterek, “11 ilimizi derinden etkiledi. Yaklaşık 14 milyon insan etkilendi ve 50 binden fazla canımızı da toprağa verdik. Bu büyük bir afetti. Bunun altında kalkmakta kolay değildi. Hasar olarak bakıldığı zaman ise 680 bin civarında konut, 170 bin civarında da bağımsız birim olarak tarif edebileceğimiz depo, iş yeri, dükkan vs. yerler tamamıyla yıkıldı ve yıkılmaya devam ediyor” diye konuştu.

“Bir yıl içerisinde 319 bin konutu bitireceğiz ve hak sahiplerine teslim edeceğiz”

Deprem bölgesinde yıkımların hızla devam ettiğini belirten Bakan Özhaseki, “İlk günden itibaren sağlam zeminleri arayarak bulduk ve oralarda rezerv konut alanında ihtiyacı gidermek için inşaatlara başladık. Şu anda ihalesi yapılmış olan konut sayısı 180 binin civarında. Ekim, kasım ve aralık aylarında onların teslimatına geçeceğiz. Genellikle TOKİ’miz tünel kalıp sistemiyle yapıyor ve zemin artı dört gibi bir yükseltiyi de geçmiyor. Son 20 yılda yapılan çalışmalarla bir taraftan kamu binalarının hasar almadığını gördük, bir taraftan da TOKİ’nin hiçbir şekilde hasar almadan bu depremi atlattığını gördük. Cumhurbaşkanımızın da söz verdiği gibi bir yıl içerisinde 319 bin konutu bitireceğiz ve hak sahiplerine teslim edeceğiz” dedi.

“Depremzedeler şehirlerini terk etmek istemiyor”

Depremzede vatandaşların şehirlerindeki hatıralarını terk etmek istemediklerini ifade eden Özhaseki, şunları kaydetti:
“Bulundukları yerlerde yaşamak istiyorlar. Bununla ilgili de birtakım formüller geliştirmenin gerekliliği de çok açık. Bölgede toplantılar yaptık. Toplantılarda bölgenin yörenin insanlarıyla, sivil toplum örgütleriyle, mimar mühendis odalarıyla, belediyelerle bir araya gelerek ne düşündüklerini sorduk ve bizden beklentilerinin ne olduğunu anlamaya çalıştık. Geçtiğimiz pazar günü de bölgede en çok hasara uğrayan 100’den fazla belediye başkanı arkadaşımızın tamamını bakanlığımıza davet ettik. Onlarla uzun istişareler yaptık. Yaptığımız planları gösterdik, o planlamaların uygun olup olmadığı hususunu saatlerce tartıştık. Bir taraftan da yeni modeli kendilerine anlattık. Arkadaşlarımızın hepsi de bu modelin doğru olduğu hususunda bizlere de teşekkürünü ilettiler.”

Yapılarda taviz verilmeyecek

Deprem bölgesindeki yeni inşaatlarla ilgili dört kırmızı çizgileri olduğunu ifade eden Bakan Özhaseki, “Bunu her fırsatta ifade ediyoruz. Bu kırmızı çizgilerden taviz vermemiz mümkün değil. Fay kırıklarının ve hatlarının bulunduğu yerlerde bir daha yapılanma olmayacak. Zeminde sıvılaşma olan yerler var. Zeminde sıvılaşma olan yerlerde bir daha yapı yapılamayacak, oralar boşalacak ve dinlenme alanı olarak kullanılacak. Dere yataklarında da bundan sonra yapı yapılması mümkün değil. Bunlarla ilgili cezai birtakım müeyyideler önümüzdeki günlerde Meclise gelecek. Bundan sonra sıfır tolerans olduğunu söyleyelim” dedi.